Monday, July 12, 2010

Lucasville Fleamarket Contact

Noise remains

Primary Education Science.
So we'll assume you learn the best methods to help children in their growth path.
But I find myself having to find that what remains in training (for the note) of the students is not the content of the books - that between Vygotsky and Claparède, supplemented by programming of teaching experiences, all in all there are stimuli - what's left, I said, virtuality is culturally learned, and university education in general.
Let me explain.
I'm going to write a review of mathematics education (in which everything that is related to education is magically disappeared) and I tune the frequencies of my friends to pick up some information on the fly. Review, make notes, question each other. What surprises me is the way it goes in crisis for some of their subjects who do not remember well, despite being very intuitive (if it comes to mathematics for children ...). I'm stupid? They are ignorant?
Not at all. They have the syndrome induced by virtuality.
That is, they can not see collegamenti tra ciò che studiano e ciò che vivono; il libro per loro nasce a pagina 1 e muore a pagina tot. Tutte le loro conoscenze non servono a niente, il loro vissuto non deve esistere: l'esame, l'università sono microcosmi privi di nessi con la vita - appunto, virtuali, realtà simulate.
Ben inteso, non si tratta di un punto di vista degli studenti indotto dalla loro ingenuità, ma da un'azione massiccia di stiraggio da parte dell'istituzione scolastica, che educa fin dalla prima infanzia ad essere niente più che degli esseri privi di volontà, appiattiti, la cui esperienza non vale nulla.
Ovviamente, all'università si mantiene questa linea, e i metodi più avanguardisti vengono insegnati coi metodi più scadenti (e, da più di un secolo, scaduti).
Così, quello che rimane impresso nelle menti di questi ripetitori stirati, non è il contenuto, ma il modo in cui l'hanno "appreso" - e la grande stireria che si occupa di istruzione può stare serena ancora per un po'.

0 comments:

Post a Comment